>

تنهاترین ستاره
نويسندگان
لينک دوستان

بخش های دیگر

فتوبلاگ من
پرسش و پاسخ
یادداشت بازدیدکنندگان
گالری وبلاگ

نظرسنجی

ديدگاه شمادرموردوبلاگ تنهاترين ستاره چيست ؟
عالى
خيلى خوب
خوب
متوسط
ضعيف



جستجو

دوستان من

محل زندگی حضرت مهدی«علیه السلام»


یکی از مهمترین سؤالات این است که امام زمانعلیه السلام در زمان غیبت چگونه و کجا زندگی می‌کرد و همه علاقه‌مندند بدانند که آن خورشید پنهان در کدامین قسمت این کرة زمین زندگی می‌کند؟

محل زندگی حضرت به چند قسمت تقسیم می‌شود.

1-    زندگی با پدر گرامی‌اش امام حسن عسگریعلیه السلام

حضرت مهدیعلیه السلام از هنگام تولد یعنی سال (255 هجری قمری) تا شهادت امام حسن عسگریعلیه السلام سال (260 هجری قمری) به مدت 5 سال در شهر سامرا با پدربزرگوارشان حضرت امام حسن عسگریعلیه السلام زندگی می‌کردند.

2-    زندگی امام مهدیعلیه السلامدر زمان غیبت صغری

از زمان شهادت امام حسن عسگریعلیه السلام تا زمان رحلت نایب چهارم امام زمان (علی محمد سَمُری) که دوران غیبت کوتاه مدت حضرت مهدیعلیه السلام است 70 سال طول کشید. مشخص نیست کجا زندگی می‌کردند اما به طور عمده در دو منطقه عراق و مدینه به سر می‌بردند.

3-    زندگی امام مهدیعلیه السلام در غیبت کبری

غیبت کبری امام مهدیعلیه السلام از زمان وفات نایب چهارم علی محمد سمری آغاز شد و محل زندگی آن حضرت را  گفته‌اند گاهی در مدینه و گاهی در ناحیه ذی‌طوی (در یک فرسخی مکه و داخل حرم قرار دارد و ازآنجا خانه‌های مکه دیده می‌شود) و گاهی در دشت‌ها و بیابان‌ها زندگی می‌کند جای مشخصی ندارد[1].

 

فضایل امام مهدیعلیه السلام

امام مهدیعلیه السلام اهل عبادت و شب زنده‌داری و زهد و ساده‌زیستی و صبر و بردباری، عدالت و نیکوکاری است عالم به تمام علوم است و اهل قیام و جهاد، رهبر جهانی، انقلابی بزرگ است.

امام باقرعلیه السلام فرمود: با بندگان خدا چه نیکوکار و چه بدکار عدالت می‌ورزد[2]

امام صادقعلیه السلام فرمود: به خدا سوگند مهدی جز پوشاک درشت نمی‌پوشد و خوراک او جز غذایی ساده نیست[3] .

امام رضاعلیه السلام فرمود: او پرهیزگارترین مردم است[4]

امام رضاعلیه السلام فرمود: امام مهدیعلیه السلام باسخاوت‌ترین مردمان است[5].



[1].  درسنامه مهدویت، ج 2.

[2].  منتخب الاثر گلپایگانی، ص 310.

[3]. غیبت نعمانی، ص 112

[4] . تنهاراه ، ص 55

[5] . تنها راه، ص 56



موضوعات مرتبط: مذهبی
[ یکشنبه بیست و نهم بهمن 1391 ] [ 20:20 ] [ سیده ضیاءتبار ]

چگونه میتوانیم با امام زمان ارتباط داشته باشیم

براى برقرارى ارتباط و انس با امام زمان(ع) رعایت برخى از شرایط و ایجاد برخى از عوامل نیاز است كه با رعایت و ایجاد آن ها مى‏توان با آن امام همام ارتباط برقرار نمود كه به برخى اشاره مى‏شود:
1)
عشق: عشق و اظهارمحبت به ساحت مقدس امام زمان(ع) مهم‏ترین شرط مأنوس شدن با امام زمان(ع) است. عشق بدان معنا است كه عاشق از همه قید و بندهاى خود محورى و دنیاگرایى رهایى یافته، حجاب زدایى كند. آنانى كه نتوانسته‏اند در حریم محبوب راه یابند، خود حجاب بوده‏اند:
گفتم كه روى خوبت، از من چرا نهان است؟ گفتا تو خود حجابى، ورنه رُخم عیان است‏
گفتم فراق تا كى؟ گفتا كه تا تو هستى گفتم نفس همین است؟ گفتا سخن همان است‏
2)
پارسایى: براى ارتباط با امام پارسا، پارسایى لازم است؛ تا نوعى همگونى بین مراد و مرید به وجود آید. بر همین اساس یكى از اوصاف 313 نفر یاران امام، معنویت و تقواگرایى بیان شده است. امام صادق(ع) فرمود: «هر كس خوش دارد در شمار اصحاب قائم باشد، باید چشم به راه باشد و پارسایى پیش گیرد و كردار با ورع داشته باشد».(1)
در برخى روایات دیگر نیز تصریح شده كه امام زمان(ع) دیگران را دعوت به تقوا نموده است.
3)
دین مدارى و تكلیف گرایى.
یكى از عوامل مهم انس با امام زمان(ع) دین دارى است. انسان در عصر غیبت باید بیشتر به دستورهاى الهى توجه نموده، از محرمات پرهیز كند و مقید به انجام تكلیف خدایى باشد، زیرا انسان‏ها در عصر غیبت بیشتر در معرض آفات و آسیب‏ها قرار گرفته، نیاز به پشتوانه قوى دارند، و انجام وظایف دینى كارآمدترین عامل آسیب زدایى است. شاید بر همین اساس پیشوایان دین، مردم را به دین مدارى، صحت اعمال، دعا و توسل به اهل بیت(ع) فراخوانده است. امام صادق(ع) فرمود: «براى صاحب الامر غیبتى طولانى است. در این دوران هر كسى باید تقوا پیشه سازد، و چنگ در دین زند».(2)
بى تردید یكى از مصادیق مهم دین دارى، رعایت حقوق انسان‏هاى دیگر و رعایت عدالت در تمام ابعاد آن مى‏باشد؛ از این رو یكى از شاخصه‏هاى حكومت امام زمان(ع) گسترش عدالت بیان شده است.
4)
انتظار فرج: انسان منتظر همیشه آماده پذیرایى از مهمانى است كه انتظار او را مى‏كشد. طبیعى است چنین حالتى آمادگى بیشترى را جهت ارتباط معنوى با امام زمان(ع) فراهم مى‏كند؛ از این رو در بعضى روایات یكى ازوظایف شیعیان انتظار فرج بیان شده است. پیامبر اسلام(ص) فرمود: «أفضل أعمال أمتى أنتظار الفرج من الله عزوجل».(3)
5)
دعا و توسل به اهل بیت(ع): یكى از راه‏هاى ارتباط معنوى با امام زمان(ع) دعا و توسل به اهل بیت(ع) به ویژه ساحت مقدس امام زمان(ع) است. از این رو یكى از وظایف شیعیان در زمان غیبت دعا كردن براى امام زمان(ع) و توسلات بیان شده است.(4) البته برخى دعاها، مانند عهد و دعاى فرج از اهمیت ویژه‏اى برخوردار است.
بى تردید شخصیت هایى مانند مقدس اردبیلى(5) علامه حلى(6) و علامه بحرالعلوم(7) با بهره‏گیرى از عوامل مذكر توانستند با امام زمان(ع) ارتباط برقرار نموده و با ایشان مأنوس شوند.

در پایان یاد آور می شویم که ما باید بدنبال ارتباط درونی و معنوی با امام خویش باشیم .بى تردید مى توان با امام زمان(ع) ارتباط معنوى بر قرار كرد. البته این ارتباط با بهره گیرى از تقوا، دعا و توسل به ائمه(ع)، به ویژه به ساحت مقدس امام زمان(ع) امكان پذیر است. شاید بر همین اساس باشد كه یكى از وظایف شیعیان در زمان غیبت، دعا براى امام زمان(ع) و توسلات بیان شده است.(8) ارتباط معنوى بدان معنا نیست كه انسان امام زمان(ع) را ملاقات حضورى كند، بلكه باید با آن امام ارتباط برقرار كند و همیشه به یاد او باشد و او را در تمام اعمال ناظر بداند. هرگاه چنین لیاقت و شایستگى اى حاصل شد حضرت به انسان عنایت نموده و به رفع مشكلات انسان مى پردازد؛ از این رو امام زمان(ع) در توقیعى كه براى شیخ مفید صادر نمود فرمود:« ما بر اخبار و احوال شما آگاهیم و هیچ چیز از اوضاع شما بر ما پوشیده نمى ماند».(9)
باز حضرت درهمان توقیع فرمود: «ما در رسیدگى و سرپرستى شما كوتاهى نكرده و یاد شما را از خاطر نبرده ایم. اگر جز این بود، دشوارى ها و مصیبت ها بر شما فرود مى آمد و دشمنان، شما را ریشته كن مى كردند».(10)
ارتباط معنوى انسان با امام زمان(ع) سبب مى شود كه حضرت میان مردم حضور پیدا كند، اگر چه مردم او را نشناسند. امام علی(ع) فرمود: «سوگند به خدا ، حجت خدا میان آنان هست و در كوچه و بازار گام بر مى دارد و بر خانه هاى آنان وارد مى شود و در شرق و غرب جهان به سیاحت مى پردازد و گفتار مردمان را مى شنود و بر اجتماعات آنان وارد شده سلام مى دهد. او مردمان را مى بیند».(11)
در دعاى ندبه مى خوانیم: «جانم فدایت! تو آن غایبى هستى كه از میان ما بیرون نیستی. جانم فدایت! تو آن دور شده از وطن هستى كه از ما دور نیستی».(12)
پى‏نوشت‏ها:
1 -
بحارالأنوار، ج‏52، ص 140
2 -
بحارالأنوار، ج 52، ص 135
3 -
صافى گلپایگانى، منتخب الاثر، ص 629
4 -
شیخ عباس قمى، منتهى‏الامال، ص 559 و 562
5 -
همان، ج‏2، ص 470؛ مهدى موعود، ص 934
6 -
تنكابنى، قصص العلماء، ص 259
7 -
بحارالأنوار، ج 52، ص 174.
8-
منتهى الآمال، ص 559و 562.
9-
احتجاج طبرسی، ج 2، ص 596.
10-
همان.
11-
جباری، عاشورى و حكیم، تاریخ عصر غیبت، ص 426، به نقل از الغیبه نعمانی، ص 72.
12-
مفاتیح الجنان، دعاى ندبه

 


موضوعات مرتبط: مذهبی
[ یکشنبه بیست و نهم بهمن 1391 ] [ 20:1 ] [ سیده ضیاءتبار ]

گفتند ﻣﺎ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻋﺸﻖ ﭼﻴﺴﺖ

ﮔﻔﺘﻴﻢ ﻫﻤﺎﻥ ﻟﺤﻈﻪ ﻱ ﺩﻟﻮﺍﭘﺴﻲ ﺍﺳﺖ

ﮔﻔﺘﻨﺪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻋﺎﺷﻘﻲ ﭼﻴﺴﺖ

ﮔﻔﺘﻴﻢ ﻫﻤﺎﻥ ﺗﻨﻬﺎﻳﻲ ﻭ ﺩﻳﻮﺍﻧﮕﻲ ﺍﺳﺖ

ﮔﻔﺘﻨﺪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻋﺎﺷﻖ ﮐﻴﺴﺖ

ﮔﻔﺘﻴﻢ ﺁﻥ ﮐﻪ ﺳﺎﻝ ﻫﺎ ﺑﺎ ﻋﺸﻖ ﺯﻳﺴﺖ

ﮔﻔﺘﻨﺪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻣﻌﺸﻮﻕ ﮐﻴﺴﺖ

ﮔﻔﺘﻴﻢ ﺁﻧﮑﻪ ﻻﻳﻖ ﻋﺸﻖ ﺑﺎﺯﻱﺍﺳﺖ

ﮔﻔﺘﻨﺪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻋﺸﻖ ﺗﻮ ﮐﻴﺴت

ﺧﺎﻣﻮﺵ ﺷﺪﻡ ﭼﻮﻥ ﺟﺰ ﺗﻮ ﮐﺴﻲ ﻧﻴﺴﺖ


موضوعات مرتبط: انتظار
[ یکشنبه بیست و نهم بهمن 1391 ] [ 19:42 ] [ سیده ضیاءتبار ]

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Wingdings; panose-1:5 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:2; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 268435456 0 0 -2147483648 0;} @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 415 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; text-align:right; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} p.MsoListParagraph, li.MsoListParagraph, div.MsoListParagraph {mso-style-priority:34; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; margin-top:0cm; margin-right:36.0pt; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; mso-add-space:auto; text-align:right; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} p.MsoListParagraphCxSpFirst, li.MsoListParagraphCxSpFirst, div.MsoListParagraphCxSpFirst {mso-style-priority:34; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-type:export-only; margin-top:0cm; margin-right:36.0pt; margin-bottom:0cm; margin-left:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-add-space:auto; text-align:right; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} p.MsoListParagraphCxSpMiddle, li.MsoListParagraphCxSpMiddle, div.MsoListParagraphCxSpMiddle {mso-style-priority:34; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-type:export-only; margin-top:0cm; margin-right:36.0pt; margin-bottom:0cm; margin-left:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-add-space:auto; text-align:right; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} p.MsoListParagraphCxSpLast, li.MsoListParagraphCxSpLast, div.MsoListParagraphCxSpLast {mso-style-priority:34; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-type:export-only; margin-top:0cm; margin-right:36.0pt; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; mso-add-space:auto; text-align:right; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; mso-margin-top-alt:auto; mso-margin-bottom-alt:auto;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:72.0pt 72.0pt 72.0pt 72.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0; mso-gutter-direction:rtl;} div.Section1 {page:Section1;} /* List Definitions */ @list l0 {mso-list-id:1657879204; mso-list-template-ids:-957942676;} @list l0:level1 {mso-level-number-format:bullet; mso-level-text:; mso-level-tab-stop:36.0pt; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; font-family:Symbol;} ol {margin-bottom:0cm;} ul {margin-bottom:0cm;} -->

·         دلیلهای امکان ارتباط

·         بر امکان ارتباط با حضرت حجت در غیبت کبری, دلیلهایی می توان اقامه کرد, که در مجموع, به سه دلیل می رسد:
1.
روایات.
2.
اجماع.
3.
داستانها.

·         روایات

·         روایاتی که امکان دیدار با حضرت را بیان کند, اندک شمارند (3عدد) و از جهت سند و دلالت مخدوش.
*
امام صادق (ع) می فرماید:
(
لابدّ لصاحب هذا الأمر من غیبة ولابدّ له فی غیبته من عزلة, ونعم المنزل طیبة وما بثلاثین من وحشة151.)
صاحب این امر, بناگزیر, غیبتی دارد و در دوران غیبت, از مردم کناره می گیرد و نیکو منزلی است مدینه طیبه و با سی تن, وحشتی نیست.
(
عُزْله), یعنی کناره گیری از خلق.
علامه مجلسی نقل می کند که در برخی نسخه ها عبارت این گونه آمده:
(
ولا له فی غیبته من عزله).
در غیبت از مردم کناره نمی گیرد.
می افزاید:
(
ظاهرتر آن است که قول نخست را بپذیریم و این نظر, موافق دیگر کتابهاست152.)
به نظر می رسد که احتمال دوم, صحیح باشد, زیرا, روایت, با احتمال دوم, سازگارتر است. یعنی امام, با این که از دیده ها نهانند, امّا از مردم جدا نیستند.
افزون بر این, روایاتی داریم که تصریح دارند حضرت در میان مردم است و به آنان سلام می کند, ولی مردم حضرت را نمی شناسند. ملاصالح مازندرانی, همین گونه به توجیه این احتمال پرداخته است153.
به این حدیث, استدلال شده که همیشه سی تن با حضرت همراهند. و آنان, حضرت را می بینند. بدیهی است که با مردن یکی, دیگری در خدمت حضرت, درخواهد آمد.
(
این حدیث, دلالت دارد که حضرت, بیشتر در مدینه و اطراف مدینه است و سی تن از موالی و خواص با آن حضرت, همراهند که اگر یکی بمیرد, دیگری به جای او می نشیند154.)
محدث نوری در جنةالمأوی, برای اثبات داستانهایی که نقل کرده, به این حدیث استناد می جوید:
(
وهذه الثلاثون الذین یستأنس بهم الامام(ع) فی غیبته لابد ان یتبادلوا فی کل قرن اذ لم یقدّر لهم من العمر ماقدّر لسیدهم(ع) ففی کل عصر یوجد ثلاثون مؤمناً ولیّاً یتشرّفون بلقائه155.)
واین سی تن, که امام با آنان انس می گیرد در زمان غیبت, بناچار, در هر قرنی تغییر می کنند; زیرا عمری که برای سرور آنان مقدر شده, برای آنان نیست; از این روی, در هر عصری, سی مؤمن دوستدار, مشرف به لقای حضرت می شوند.

·        

·        


موضوعات مرتبط: مذهبی
ادامه مطلب
[ یکشنبه بیست و نهم بهمن 1391 ] [ 19:37 ] [ سیده ضیاءتبار ]

موضوعات مرتبط: عرفان
ادامه مطلب
[ شنبه بیست و هشتم بهمن 1391 ] [ 21:32 ] [ سیده ضیاءتبار ]

رجعت

1-          را جع الرجل امراته : بازگشت از طلاق وقبول زوجیت است

2-          الراجعة : شتری راکه بفروشند ودوباره مثلش را با همان پول خریداری کنند آن شتر دومی را راجعه گویند

3-          اعطیة کذا ثم ارتجعته : چیزی  به اودادم پس از او پس گرفتم     

4-          امراة راجع          : زنی کهشوهرش بمیرد واوبه منزل پدر برگردد

5-          التّرجیع فی الصوت      :  تردید وبرگرداندن صدا

6-          المرجوع     : پاسخ نامه

7-          ارجعت الابل : شتری که لاغر شده وسپس چاق وفربه شود چون به حال اول برگشت ازاو به ارجاع تعبیر می شود

8-          الرجاع  : بازگشت کبوتر پس از طی مسافت طولانی

9-          الرجع : باران چون می بارد  سپس بخار می شود ودوباره ابر وباران[1]

10-  الرّجعه    : بازگشت به سوی دنیا [2]

11-  الرّجعة بفتح     : برگشت پس از مرگ وبعد از ظهور حضرت مهدی علیه السلام وآن از ضرو ریات مذهب است[3] چنان که ائمه اطهار فرموده اند ( هر کس به رجعت ومتعه (عقد موقت ) اعتقاد نداشته باشد از ما نیست )

 

نتیجه :

راغب می گوید: رجوع به معنای برگشتن وبه هر آن چه که آغاز وشروع از آن جا بوده یا اندیشیدن در آغاز وابتدای هر چیزی است

«الرّجعه » به معنای برگشتن به دنیای پس از مرگ است وقتی گفته می شود ؛ فلانی ایمان به رجعت دارد ؛ یعنی ایمان دارد که بعد از مرگ به دنیا بر می گردد .

رجعت در اصطلاح

خداوند هم زمان با ظهور حضرت مهدی علیه السلام عده ای از بندگان صالح خودش را که در ایمان وعمل ، اسوه مومنان بوده اند وهم چنین عده ای از کفار ومنافقین را که در کفر ونفاق ، سر سلسله ی کفار ومنافقان بوده اند با همان ویژگی های روحی وجسمی خودشان به دنیا بر می گرداند تا این که هر دو گروه در حد امکانات نتیجه دنیای اعمالشان را در یافت کنند .

مرحوم سید مرتضی (متوفای 436 ه ق ) می فرماید : بدان همانا آن چه که شیعه دوازده امامی معتقدهستند  همانا خداوند هنگام ظهور حضرت مهدی (علیه السلام ) گروهی از شیعیان وگروهی از دشمنان ان حضرت را قبلا مرده اند بر می گرداند تا این که دوستان به ثواب نصرت ان حضرت رسید واز دشمنان انتقام گرفته شود [4]

   



[1][1]- 1الی 9 معجم مقایس اللغه ، ج2 ص ص490

[2][2][2] - قاموس اللغة، /ج3 ص28

[3][3]- مجمع البحرین / ج4 ، ص 334

[4] - بحارالانوار، ج 53 ، ص 138 ؛ رجعت یا حیاط دوباره من ص21 


موضوعات مرتبط: رجعت
[ شنبه بیست و هشتم بهمن 1391 ] [ 20:42 ] [ سیده ضیاءتبار ]

همه در فکر خرید شب عیدند کسی فکر شما نیست

 

و در صحبتشان ذره ای از یاد شما نیست؟!

 

انگار نه انگار که شما اصل نیازید

 

و با این همه احوال ای حضرت آقا ! جگر گوشه ی زهرا!

 

خودتان لب بگوشایید و بگویید نیازی به شما نیست...

         


موضوعات مرتبط: اشعار مهدوي
[ شنبه بیست و هشتم بهمن 1391 ] [ 9:41 ] [ سیده ضیاءتبار ]

. وجود من براي اهل زمين سبب امان و آسايش است، همچنان که ستارگان سبب امان اهل آسمانند. (بحارالأنوار، ج 78، ص380)


موضوعات مرتبط: کلام گوهر بار
[ پنج شنبه بیست و ششم بهمن 1391 ] [ 13:32 ] [ سیده ضیاءتبار ]

نه شرم وحیا نه عار داریم ازتو

اما   گله بیشمـار داریم از تـو                                                                                        ما منتظر تو نیستیـم آقا جـان
تنها همـه انتظار داریم از تو


موضوعات مرتبط: اشعار مهدوي
[ پنج شنبه بیست و ششم بهمن 1391 ] [ 11:1 ] [ سیده ضیاءتبار ]

   حضرت معصومه سلام الله علیها

بزرگوار، از همان آغاز، در محيطي پرورش يافت که پدر و مادر و فرزندان، همه به فضايل اخلاقي آراسته بودند. عبادت و زهد، پارسايي و تقوا،  راستگويي و بردباري، استقامت در برابر ناملايمات، بخشندگي و پاکدامني و نيز ياد خدا، از صفات برجسته اين خاندان پاک سيرت و نيکو سرشت به شمار مي رفت. پدران اين خاندان، همه برگزيدگان و پيشوايان هدايت، گوهرهاي تابناک امامت و سکان داران کشتي انسانيت بودند.

           


موضوعات مرتبط: مناسبت ها
ادامه مطلب
[ سه شنبه بیست و چهارم بهمن 1391 ] [ 16:57 ] [ سیده ضیاءتبار ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

تا کدوم ستاره دنبال تو باشم
تا کجا بی خبر از حال تو باشم
تقدیم به تنها ترین ستاره قلبم
می دانم كه كویر خلوت دلم نیاز به جرعه آبی دارد تا خود را با آن سیراب نمایم
در قلبم غوغایی است غوغای عشق تو ، می دانم كه مرا به حال خود وا نمیگذاری و مرا همیشه با خود همراه می سازی
بگذار تا به وسعت قلب پرمهرت زلالی عشقت را دست یابم وسرشار از شادی شوم
عزیز دلم می خواهم بادریچه ی نگاههای محبت آمیزت با دلی سیر به تماشایت نشینم و از عمق نگاهت سیراب شوم ؛تو در پاسخ به عشقم همیشه سكوت را اختیار كردی و هرگز به خود اجازه ندادی كه از لبانت شكوفه های عشق و محبت بیرون بیایدو بوی عطر خوش آنان مرا مدهوش كند
ای رویای دیرینه ی من بگذار باران عشقت بر من ببارد تا من در زیر این باران زیبا خود را سیراب نمایم وبرایت همچون زلیخای یوسف باشم
بگذار مروارید دل من توباشی ومن صدف .وای دریا بدان و که من او را چگونه دوست داشتم
عشق من در مهتاب آسمان دلت شعله كشید.
توی آسمون قلبم یه ستاره مونده تنها
امکانات وب
مهدویت امام زمان (عج) دانشنامه عاشورا آیه قرآن 
کد موزیک آنلاین برای وبگاه

فال حافظ

زیر باران

code]
[code/] کد های جاوا اسکریپت کد های جاوا اسکریپت